fredag 11. februar 2011

Knekkebrødoppskrift

I dag fikk jeg ny oppskrift på knekkebrød. Jeg kan lese meg til at den er helt
SUPER:


4 dl grovmalt rug
4 dl lettkokte havregryn
2 dl solsikkekjerner Bland det tørre godt
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 ts salt

7 dl kaldt vann
1 ss honning (går sikkert med sirup eller sukker også, eller kan sløyfes) røres ut i vannet

Smør 3 stekebrett klar før du rører sammen vann og mel. Fordel røren på de 3 brettene, 
og smør raskt utover så tynt du klarer.
Stek alle brettene på èn gang med varmluft. (Hvis ikke du har varmluft må brettene bytte plass
 noen ganger for ikke å bli brent)

Stekeprosessen: ca 175 grader (må prøves ut fra ovn til ovn) Først kun i 10 min - 
ta ut ett og ett brett og del opp med f.eks. pizzahjul (10stk. pr brett pleier å bli passe) 
Sett inn og stek videre i 20 min. Deretter åpner du ovnsdøra på gløtt og steker ca 20 min til. 
Da skal de være gyldne og helt tørre.

Lykke til - ADVARSEL: DU BLIR AVHENGIG.... ;)


Jeg kan garantere at jeg skal prøve denne oppskriften på søndag :-))



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar